ראש מועצת יש"ע לתושבים: "הסיכוי לשלום אינו בוויתורים"

איתי גדסי No Comments on ראש מועצת יש"ע לתושבים: "הסיכוי לשלום אינו בוויתורים"

יו"ר מועצת יש"ע הנכנס חננאל דורני באגרת לתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן: "אפעל יחד עם חבריי בנחישות ובתבונה כדי להביא לכך שממשלת ישראל והעומד בראשה יממשו את המדיניות הלאומית והציונית אשר לשמה הם נבחרו"

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במכתב שהוציא יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני לתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן, ושיתפרסם בשבת הקרובה בעלון "ישע שלנו", מציג לראשונה יו"ר מועצת יש"ע את תפיסת עולמו ואת העשייה אותה הוא רוצה לקדם. במכתב, אומר דורני כי זכותה של מדינת ישראל על הארץ מתבססת בראש ובראשונה על הזכות התנ"כית וההיסטורית: "רק הכרה בזכות ההיסטורית היא זו שהביאה להצהרות בלפור לפני מאה שנה ולהחלטה בוועידת סן-רמו שבאה בעקבותיה, החלטות אשר עיגנו את זכותנו ההיסטורית בתשתית משפטית בינלאומית". יחד עם זאת, אומר יו"ר מועצת יש"ע כי "לדאבוננו, לאורך השנים חל כרסום בהכרה הבינלאומית הזו, כרסום שנבע מפחד ואינטרסים מחד, ואלימות והסתה מצד הערבים, מאידך".

על המשנה המדינית בה הוא אוחז אומר דורני: "אנחנו, תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן, יודעים שהסיכוי לשלום אינו בוויתורים ובהקמת מדינת טרור ח"ו ביהודה ושומרון. אין מקום בארץ ישראל לשתי תנועות לאומיות סותרות, וממילא, חבל לשגות באשליות שסיבוב נוסף של משא ומתן עקר יקדם את השלום". בהמשך הוא אומר כי, "זכינו להקים יישובים רבים והגענו להישגים מרשימים וכיום חיים כחצי מיליון תושבים ביהודה ושומרון, ורעיון שתי המדינות (שיש המתעקשים עדיין לראותו כחזון הציוני הנוכחי) רחוק מאי פעם".

בסיום מכתבו מתייחס יו"ר מועצת יש"ע לבעיית הכבישים העוקפים ואומר: "כשליח ציבור, אפעל יחד עם חבריי בנחישות ובתבונה כדי להביא לכך שממשלת ישראל והעומד בראשה יממשו את המדיניות הלאומית והציונית אשר לשמה הם נבחרו".



0 תגובות